Czy tabletki antykoncepcyjne powodują tycie?

Bardzo duża grupa kobiet powstrzymuje się od stosowania antykoncepcji hormonalnej, ponieważ obawia się pojawienia dodatkowych kilogramów na wadze. Pierwsze tabletki antykoncepcyjne dostępne na rynku zawierały bardzo dużą dawkę hormonów i powodowały tycie. Współczesne pigułki antykoncepcyjne nowej generacji zawierają niewielkie ilości hormonów płciowych i nie generują zwiększenia ilości tkanki tłuszczowej, jednak wśród wielu kobiet wciąż istnieje przekonanie, że tabletki antykoncepcyjne powodują tycie.

Czy tabletki antykoncepcyjne powodują wzrost wagi?

Według badań klinicznych wykazano, że u niewielkiej liczby pacjentek doszło do zwiększenia masy ciała. Należy pamiętać, że za pojawienie się dodatkowych kilogramów odpowiada przede wszystkim dieta, dlatego przyjmowanie dziennie odpowiedniej ilości kalorii nie spowoduje wzrostu wagi.

Tabletki antykoncepcyjne mogą powodować uczucie ciężkości za co odpowiedzialne jest zatrzymywanie wody w organizmie. Maksymalny wzrost na wadze wynosi zazwyczaj 2-3 kg, ale nie jest to tkanka tłuszczowa. Gdy Twój organizm wykaże taką tendencję, można temu przeciwdziałać. Należy ograniczyć spożywanie słonych potraw, które zawierają dużo sodu, np. chipsy, słone przekąski, zupki z proszku.

Jak nie utyć po tabletkach antykoncepcyjnych?

W wyjątkowych przypadkach tabletki antykoncepcyjne mogą spowodować zwiększenie masy ciała przez zwiększenie apetytu, ale jest to rzadkie zjawisko. Jeżeli obawiasz się zatrzymania wody w organizmie lub posiadasz naturalne skłonności do tycia powinnaś dobrze zorganizować swoją dietę i zadbać o aktywność fizyczną.

  • Spożywaj żywność o wysokiej zawartości błonnika, np. brązowe pieczywo, ziarna zbóż, otręby
  • Zadbaj o odpowiednią ilość warzyw, które też są bogate w błonnik, ale ogranicz owoce, ponieważ zawierają dużo cukrów prostych
  • Wymień majonez i śmietanę na jogurt naturalny
  • Wybieraj mięso o niskiej zawartości tłuszczów-drób, ryby. Nie należy takiego mięsa smażyć w głębokim tłuszczu.
  • Postaraj się znaleźć dziennie minimum 20 minut na proste ćwiczenia fizyczne. Pomogą Ci one przyspieszyć metabolizm.
  • Sprytną sztuczką jest picie 1,5 litra wody niegazowanej dziennie. Powoduje to tzw. uczucie sytości
Zamów produkty przez Internet z Darmową przesyłką (nasi lekarzy wystawią receptę po wypełnieniu formularza konsultacji medycznej)